Beslut i tidiga skeden påverkar under hela byggnadens livslängd. En byggnad kan över tid innehålla olika typer av verksamhet som behöver specifika drift– och mertjänster. Den pågående digitaliseringen öppnar upp oändliga möjligheter för både hyresgäst och hyresvärd. Meta har kompetens kring både processer, systemstöd och organisation ur både fastighetsägare - och hyresgästperspektiv. Vi ger er handfast strategisk rådgivning och de verktyg ni behöver för framgångsrik förvaltning av byggnader.
Att säkerställa att lokalförsörjningsprojekt följer en strukturerad process med tydliga beslutspunkter är väsentligt för att nå en bra slutprodukt. Genom tydlig kravställning och samarbete under tidiga skeden kan hyresgäst och hyresvärd nå den rätta gemensamma produkten och slippa dyra förändringar under genomförandetiden.
Som erfaren managementkonsult hjälper vi er med ett anpassat Facility Management-koncept som ökar servicegraden och minskar såväl åtgärdstiden som tid för brukare att söka information och anmäla ärenden. Harmonisering av arbetssätt, tjänsteutveckling och ökad kostnads- och kvalitetskontroll är ytterligare positiva effekter, men som ställer krav på beställarkompetensen och behovsanpassade systemstöd. Allt detta hjälper vi er med.
Tillsyn och skötsel, serviceanmälan och underhåll måste vara kostnadseffektiv och personoberoende utan att ge avkall på kundleveransen eller miljö- och energimål. Fastighetsservice bör utgå från en genomtänkt affärsmodell som säkerställer leverans med hög servicegrad och kundnytta oavsett interna eller externa parter.
I samband med förändringar är det ibland nödvändigt att se över resurser och organisation kring fastighetsfrågorna. Hur kan systemstöd och nya förutsättningar tas tillvara?
Kontakta i första hand Daniel för ytterligare möjligheter och en inspirerande dialog. Varmt välkommen!
Portaler, dokument och ritningar
Anskaffning och införande av system
Verksamhetsdriven processutveckling
Digitalisering och informationshantering