Medarbetare

Konsulter med bred och djup kunskap som hjälper kunderna att identifiera informationsbehoven och att effektivisera det dagliga arbetet.

Metas konsulter har olika bakgrund, utbildning, ålder och intressen

Från fastighetsförvaltning, teknisk fastighetsdrift och controlling till projektledning. Gemensamt är att de har en stor erfarenhet från att driva komplexa förändringsprojekt, antingen som konsult eller i en operativ roll.

Metas konsulter har olika bakgrund, utbildning, ålder och intressen. Från fastighetsförvaltning, teknisk fastighetsdrift och controlling till projektledning. Gemensamt är att de har en stor erfarenhet från att driva komplexa förändringsprojekt, antingen som konsult eller i en operativ roll.

En bred och varierad kunskapsbas ökar förståelsen för kundernas verklighet och omvärld, och möjliggör ett starkt konsultteam utifrån kundens förutsättningar. Analytisk kompetens och strategisk förmåga i kombination med engagemang och kreativitet borgar för framgångsrika förändringsprojekt.

Våra kunder ser ofta att våra konsulter är med i den interna styrgruppen och tar ett helhetsansvar för leveransen. Därför tar Metas konsulter både en strategisk och operativ roll som rådgivare och projektledare för att kvalitetssäkra hela processen.


Läs mer
Rikard Lindberg

VD & Partner

Rikard Lindberg

VD & Partner

Rikard Lindberg

VD & Partner

Stadsbo efter att huset och tillvaron i Hässelby sedan 25 år tillbaka bytts mot lägenhet i centrala Sundbyberg. Omställningen pågår och förstärks i omvälvande pandemitider från hektiskt privat schema med ständiga aktiviteter till mer egen tid och något lugnare aktiviteter med frun i närområdet och huset från förra sekelskiftet i Stockholms skärgård. Fortsatt engagemang i de tre sönernas utveckling och i den egna tennisen är andra glädjeämnen mellan resorna till när och fjärran.

Rikard född 1968, kom till Meta 1999 och tillträdde som vd 2006, han är Metas huvudägare. I botten är Rikard civilingenjör från Lantmäterilinjen på KTH med inriktningen fastighetsekonomi och –förvaltning. Han gillar när det är mycket på gång och att utmana, driva och förbättra. Du träffar honom i många av Metas uppdrag där han brinner för kundens förflyttning och medarbetarnas utveckling.

Läs mer
Jonas Säther

Partner

Jonas Säther

Partner

Jonas Säther

Partner

Förändringsprojekt med fokus på affärsstöd, informationshantering, processer, ordning och reda är något jag brinner för. I en omvärld som ställer alltmer ökande krav på att hantera, tillgängliggöra och strukturera rätt information till ett för användaren anpassat sätt finns stor potential att utveckla och förbättra verksamheten.

Jag började på Meta 1999 och sedan dess jobbat i ett stort antal förändringsprojekt, till stor del inom förvaltning, drift och ekonomi. Särskild fördjupning ligger inom området anskaffning och införande av system, från förstudie med behovsanalys till kravställning, upphandling och systeminförandeprojekt.

Utbildning från IHM Business School med inriktning på ekonomi samt RMI Berghs.

Boende i Bromma med fru och två bonusbarn. På fritiden läggs en del tid på tennisspel och lite golf då och då.

 

Läs mer
Lars Lidén

Partner

Lars Lidén

Partner

Lars Lidén

Partner

Lars har lång och bred erfarenhet från fastighets- och byggbranschen genom sin bakgrund som utvecklingschef, chef för projektenheten och hållbarhetschef på Specialfastigheter Sverige AB samt konsult på AB Jacobson&Widmark (WSP). Lars har även arbetat internationellt, bl a med kvalitetsfrågor i större projekt i mellanöstern.

Lars har under många år intresserat sig för sektorns utveckling och deltagit aktivt i ett antal olika samverkansorganisationer och samverkansprojekt. Han har varit drivande inom Samverkansforum för statliga byggherrar och förvaltare samt initiativtagare till ”BIM i staten”. BIM-frågorna ligger Lars varmt om hjärtat och han är också aktiv i BIM Alliance.

På Meta arbetar Lars med strategier för BIM- och informationshantering i förvaltning och projekt men även med verksamhetsutvecklingsprojekt där hans breda erfarenhet från fastighetssidan kommer väl till pass.

Lars är civilingenjör från KTH med inriktning väg- och vatten. Han är född 1960 och bor i Enebyberg. Fritiden ägnas helst åt idrott i olika former, helst skidåkning både utför och på längden men också skridskor, löpning och golf.

Läs mer
Lena Lindberg

Ekonomi och administration

Lena Lindberg

Ekonomi och administration

Lena Lindberg

Ekonomi och administration

Lena har varit med i METAs gemenskap sedan 1999 men började som Administratör först hösten 2010. Lena är METAs spindel i nätet. Hon sköter ekonomiska frågor, kundärenden, administration och våra lokaler. Lena vänder Ni Er till om Ni har ärenden som rör t.ex. fakturor eller leverantörer.

Läs mer
Johanna Norlin
Johanna Norlin
Johanna Norlin

Johanna har erfarenhet av fastighetsbranschen genom sin bakgrund som handläggare, projektledare och verksamhetschef på ett stort fastighetsföretag. Med sin bakgrund har Johanna lätt att se helheten i verksamheter och ta hänsyn till de viktiga framgångsfaktorerna, stora som små.

Johanna arbetar som konsult på Meta sedan september 2012. Johanna har tidigare arbetat på HSB Stockholm och där haft olika tjänster, från handläggare till projektledare och verksamhetschef. Erfarenheten från flera olika tjänster inom en stor aktör i fastighetsbranchen ger en förståelse för helheten. I rollen som projektledare är Johanna driven, lyhörd och har alltid målet i fokus. Chefsrollen gav Johanna ytterligare erfarenhet av att arbeta med olika människor och inse hur viktigt det är att alla inom ett projekt har förståelse för och arbetar mot samma mål.

Johanna har studerat till civilingenjör på KTH med inriktning mot bygg- och fastighetsekonomi. Johanna är född 1981 och bor tillsammans med sin make och barn i Kälvesta. Fritiden ägnas åt familjen, huset och att drömma om att få öva upp det mindre bra golfspelandet till en hygglig nivå för att äntligen kunna slå maken.

Läs mer
Patrik Larsson

Partner

Patrik Larsson

Partner

Patrik Larsson

Partner

Med sin erfarenhet från teknisk fastighetsförvaltning, informationshantering och IT inom fastigheter och industri har Patrik en bred erfarenhet.

Med sitt ursprung från fastighetsteknisk förvaltning har Patrik goda kunskaper om drift och optimering av kommersiella fastigheter. Bl a har Patrik utfört energioptimeringar, teknisk dokumentation och utredningar.

Patrik har även mångårig erfarenhet av försäljning och implementering av 3D-CAD, PDM, teknisk dokumenthantering och ärendehantering för industri och förvaltning. Patrik har också erfarenhet av bl a reverse engineering, BIM och projektledning.

Patrik kommer närmast från egen verksamhet där han producerat instruktioner och utbildningar för företag inom industri, medicinteknik och fastighetsförvaltning.

Patrik har studerat vid KTH med fokus på energi och förvaltning samt marknadsekonomi vid IHM Business School. Fritiden ägnas mestadels åt familj och vänner men också matlagning, hus och hem.

Läs mer
Therese Lund

Kontorschef

Therese Lund

Kontorschef

Therese Lund

Kontorschef

Therese drivs av att vinna förtroende och att få nöjda kunder och medarbetare.

På Meta är hon spindeln i nätet som koordinerar allt från interna utvecklingsuppgifter/-projekt till event och kundaktiviteter. Att assistera och vara en hjälpande hand på kontoret är en självklarhet.

Tidigare har Therese jobbat på Kicks med olika roller såsom säljare och butikschef samt arbetat med etablering av nya butiker.

Therese bor med sin man och sina två flickor i Skälby. Fritiden ägnas åt barnens fotboll och hundpromenader. Therese tar gärna en tur till padelbanan och gymmet när tid finns.

Läs mer
Daniel Blom

Partner

Daniel Blom

Partner

Daniel Blom

Partner

Daniel är utbildad Fastighetsekonom på Lantmäterilinjen KTH och har under lång tid arbetat med fastighetsfrågor inom stora offentliga organisationer.

Daniel började på Meta i augusti 2017. Innan dess arbetade han i nästan åtta år som Fastighetsdirektör på Kriminalvården. I Kriminalvården låg mycket fokus på att utveckla arbetet med att vara en professionell beställarorganisation och kravställare. Under tiden i Kriminalvården arbetade Daniel även med att i den stora omorganisation som genomfördes, ta fram och implementera en ny fastighetsorganisation som bättre kunde stödja verksamhetens kärnprocesser.

Daniel har tidigare även arbetat som Fastighetschef på Södersjukhuset 2000-2006 och på Karolinska Universitetssjukhuset 2006-2010. För att säkerställa att vårdens och forskningens specifika krav skulle uppfyllas arbetade Daniel mycket med att utveckla lokalförsörjningsprocessen och implementera styrning och kontroll för att säkerställa effektiv drift och möjlighet till framtida förändringar samt utveckla sjukhusens långsiktiga och strategiska lokalplanering.

På Meta har Daniel arbetat huvudsakligen med process-, organisation- och verksamhetsutveckling för att tillsammans med våra uppdragsgivare säkerställa effektivt resursutnyttjande, ordning och reda samt ständiga förbättringar.

Mer personligt:

Bor på Ekerö, fru och tre döttrar varav en fortfarande bor hemma. Fritiden ägnas åt resor med familjen samt egna aktiviteter som fotboll, innebandy och skidåkning.

 


Läs mer
Jonathan Lindberg
Jonathan Lindberg
Jonathan Lindberg

Jonathan älskar när uppgifter fullföljs och genomförs på ett strukturerat, planerat och metodiskt sätt.

Jonathan tar för närvarande en paus från studierna på KTH för att jobba och skaffa nya erfarenheter inom bland annat yrkeslivet. På META arbetar Jonathan i en mer operativ roll inom projekt för att hjälpa kund när de behöver personal som jobbar mer hands-on. Det innebär att kommunikationen med resten av META kollegorna är vital för att få fram bästa möjliga resultat i uppdragen.

Tidigare har Jonathan mestadels studerat, dels i Sverige men även ett år i USA. Jonathan har även arbetat som tennistränare för vuxna och barn.

Jonathan är bosatt i Vällingby. Fritiden ägnas mycket till baseboll på nationell nivå, tennis samt golf. Att tävla är en självklarhet oberoende av område, den egenskapen lyser även igenom i yrkeslivet.

Läs mer
Jimmy Strandhav
Jimmy Strandhav
Jimmy Strandhav

Jimmy började på Meta i april 2018 och har en lång bakgrund från telekombranschen. Där kommer han närmast från rollen som tekniskt affärsstöd där han arbetat med affärs- och verksamhetsutveckling samt avtalsförhandling.

Jimmy är drivande, lösningsorienterad och en IT-entusiast som tar sig an komplexa problem med glädje.

Med bakgrund i tekniskt orienterade tjänster i bagaget och affärsstödstänk så har Jimmy en bred kompetens som kommer väl till hands i olika slags projekt.

 Jimmy bor i södra Stockholm med fru och deras två barn. Fritiden spenderas gärna med familjen, bågskytte och med att utveckla sina kulinariska färdigheter.

Läs mer
Amir Nordenving
Amir Nordenving
Amir Nordenving

Amir började på Meta i september 2018 efter många år som egen företagare inom fastighetsutveckling och bygg. Förutom lång erfarenhet inom fastighetsbranschen har han även arbetat med verksamhetsutveckling och organisationer i förändring, såväl på strategisk nivå i styrelseuppdrag som i rollen av operativ projektledare. Amir har även en master i ekonomi från Stockholms universitet och St. Thomas University i Miami.

Driven av nyfikenhet och kreativitet och med en stark analytisk förmåga ser Amir förändring och problemlösning som spännande, positiva utmaningar. Att resultatinriktat och prestigelöst kunna se hur detaljerna utgör helheten är grunden i Amirs projektledning.

När inte byggnadskonstruktioner eller verksamhetsutveckling upptar Amirs tankar umgås han gärna med familjen eller utmanar i någon bollidrott. Uppväxten i Umeå bidrar kanske till att avkoppling helst sker i naturen i form av jakt, fiske eller möjligtvis en skogspromenad. 

Anndao Pilat
Anndao Pilat

Anndao började på Meta april 2021 och har arbetat i fastighetsbranschen sedan 2015.  Hon tidigare arbetat inom förvaltning i första hand mot bostäder. I tidigare roller har hon haft mycket fokus på att utveckla och förädla olika typer av hyresrätter runt om i Stockholm.

Anndao är utbildad fastighetsförvaltare och har kompletterat den utbildningen ytligare med olika fastighetsrelaterade kurser.

Som person är hon kreativ och nytänkande.

Anndao bor i Hornstull med sin sambo. Fritiden spenderas till största del i stallet där hon är i full gång med inridning av sin unghäst.

Henrik Björk
Henrik Björk

Henrik började på Meta i april 2021. Tidigare har Henrik arbetet som seniorkonsult/projektledare med att att driva och utveckla processer för fastighetsförvaltning utifrån ett hyresgästperspektiv.

Henrik har en examen i kommunikation och beteendevetenskap i botten och drivs av att utveckla och utvecklas tillsammans med kunderna. Han beskriver sig som strategisk, långsiktig och pragmatisk.

Läs mer
Åsa Sandström
Åsa Sandström
Åsa Sandström

Åsa började på Meta i augusti 2021. Hon har lång och bred erfarenhet från fastighetsbranschen, både inom förvaltning samt drift, från kommunal såväl som privat verksamhet och från operativt respektive strategiskt arbete i olika ledande befattningar.  

Med sin bakgrund har Åsa lätt att se helheten i verksamheter, hon brinner för samverkan och utveckling som leder till förbättring/förenkling. Att arbeta tillsammans och involvera fler är hennes melodi för att få till ett bra resultat med nöjda och engagerade medarbetare samt kunder.  

I arbetet är Åsa driven, engagerande, nyfiken, positiv samt ser vikten av att ha en gemensam målbild och tidplan för att samverkan och samarbete ska fungera som bäst.  

Åsa har de senaste åren arbetat på beställarsidan med framtagning av processer samt de verksamhetsförflyttningar dessa medför. Parallellt med processerna har arbete gjorts med nytt fastighetssystem, nytt ekonomisystem, fortsatt hög kundservicenivå, utveckling av långsiktig underhållsplanering och samverkan med kommun mm där all denna utveckling har beaktats och förenats i processarbetet. 

Åsa är utbildad fastighetsförvaltare i grunden, är född 1973 och bor i Vendelsömalm med sin fotbollsälskande familj. Fritiden ägnas åt familj och vänner, gärna på landstället i skärgården eller på barnens fotbollsmatcher. När det finns tid över läser hon gärna en bok, spelar padel, tar en promenad i skogen eller en tur i längdskidspåret. 

Läs mer
Victor Gerdevåg
Victor Gerdevåg
Victor Gerdevåg

Victor anslöt sig till Meta i maj 2022 och innehar en gedigen erfarenhet inom fastighetsbranschen, vilken han förvärvat genom sina roller inom drift och förvaltning, IT och verksamhetsutveckling. Hans bakgrund möjliggör för honom att effektivt identifiera samband och skapa synergier, med ambitionen att främja digitaliseringen inom fastighetsbranschen, både från ett tekniskt och organisatoriskt perspektiv.

Victor utmärker sig genom sitt proaktiva och lösningsorienterade förhållningssätt, med ett ständigt fokus på helhetsperspektiv och kontinuerliga förbättringar.

Privat bor Victor tillsammans med sin familj på det natursköna Ingarö i Stockholms skärgård, där han uppskattar att tillbringa tid med familjen, engagera sig i hemmet och njuta av den omgivande naturen och närheten till havet.

Läs mer
Andreas Norman
Andreas Norman
Andreas Norman

Andreas började på Meta i maj 2022 och han kommer närmast från Skolfastigheter i Stockholm (SISAB) där han under de senaste åren jobbat med projekt runt kravställning, upphandling och införande av IT system, verksamhetsutveckling och digitalisering. Han har en lång erfarenhet inom fastighetsbranschen där han har jobbat med olika roller som bland annat drifttekniker, förvaltare och applikationskonsult runt energiuppföljning. Andreas erfarenheter från fastighetssidan i kombination med en systemvetenskaplig examen skapar förståelse från olika perspektiv runt processer, roller och information i en fastighetsorganisation.

Andreas är prestigelös, analytisk, strukturerad och kreativ. Han jobbar mot målet och för ständiga förbättringar.

På fritiden kopplar Andreas gärna av med träning, en god bok, något strömmat och diverse projekt i hemmet eller i garaget.

Läs mer
Angela Riffo Alexandraki
Angela Riffo Alexandraki
Angela Riffo Alexandraki

Angela började på Meta i augusti 2022. Hon har lång och bred erfarenhet från fastighetsbranschen inom förvaltning, både från kommunal såväl som privat verksamhet. Rollerna har varit varierande så som bland annat uthyrning, inkasso, IT-administratör och förvaltare. 

Angela brinner för att skapa samspel mellan kund och fastigheter. Genom att vara nyfiken och lyhörd utvecklas och utvecklar hon andra för att nå goda resultat.  

De senaste åren har Angela arbetat som enhetschef för kundtjänst och fastighetsskötsel. Varit delaktig i införandet av nytt fastighetssystem samt nya arbetssätt och processer.

Fritiden ägnas åt familj och vänner. Angela står gärna i köket och skapar kulinariska rätter. När tid finns lockas Angela till nya resmål och gärna dit matmarknader finns.

Läs mer
Linda Sjöborg
Linda Sjöborg
Linda Sjöborg

Linda började på Meta i augusti 2022. Hon har en lång och bred erfarenhet inom offentlig fastighetsförvaltning, både som fastighetsägare såväl som hyresgäst. Rollerna har varit varierande från operativt till strategiskt arbete i olika ledande befattningar där en gemensam nämnare i samtliga roller har varit fokus på verksamhetsutveckling.

Linda engageras av samverkan och utveckling som leder till förbättringar och ökad effektivitet. I arbetet är Linda strukturerad och prestigelös samt med förmåga att på ett kreativt och positivt sätt hittar nya lösningar och möjligheter för olika utmaningar och utvecklingsbehov.

De senaste åren har Linda arbetat med projektledning av utvecklings- och förbättringsarbete samt rådgivning och stöd med särskilt fokus på utveckling av verksamhetsplanering och fastighetsekonomi.

Linda har en examen som högskoleingenjör på KTH, Byggteknik med inriktning förvaltnings- och installationsteknik och kvalitet.

På fritiden umgås Linda gärna med familj och vänner och kopplar gärna av i naturen till fots, på hästryggen eller på golfbanan.

Läs mer
Alice Musoke-Muwanga
Alice Musoke-Muwanga
Alice Musoke-Muwanga

Alice började på Meta i januari 2024 och har arbetat inom Proptech sedan 2020. Hon har erfarenhet inom systeminförande (både på kund- och leveranstörssida), kravhantering och processutveckling, och stor förståelse för IT samt är van vid att agera nära tekniken och verksamheten.

Närmast kommer Alice från Avy-Tmpl där hon haft rollen som projektledare/affärskonsult för införande av Boendeappen till privata bostadsbolag och allmännyttan. Rollen har varit operativ där hon jobbat med att digitalisera kundernas kundresa inom bostadsegmentet.

Alice är en projektledare som är strukturerad, engagerad och flexibel i sitt arbete. Hon har lätt för att ta sig an nya projekt, har stor förståelse för individen vid förändringar.

Några av hennes främsta egenskaper är att hon är bra på att utveckla goda relationer, har en positiv inställning till utmaningar och har god analytisk förmåga.

Fritiden spenderas gärna med vänner, träning och Stockholms restaurangscen.

Läs mer
Håkan Sahlberg
Håkan Sahlberg
Håkan Sahlberg

Håkan inledde sin anställning på Meta i januari 2024. Han har en omfattande erfarenhet och expertis inom fastighetsförvaltning och en gedigen bakgrund inom olika branscher.

Med sin bakgrund med i fastighetsförvaltning och en mångsidig karriär inom många olika branschen har Håkan utvecklat en unik förmåga att strategiskt analysera och optimera processer och flöden.

De senaste åren har Håkan framgångsrikt lett och coachat en grupp konsulter på sitt tidigare arbete, fokuserat på kundansvar och produktutveckling. Han är bra på att navigera genom förändringar och utveckling av organisationer och processer.

Håkan, född 1972, delar sin tid mellan arbete och familjeliv. Han bor med sin sambo och två barn, varav den äldsta har flyttat och den yngsta är tonåring. På fritiden delar han sin passion för naturen och fiske med sin sambo, särskilt inom området flugfiske, som har varit en central del av hans liv sedan barndomen. Hans dedikation till dessa intressen återspeglar sig i hans engagemang och målmedvetenhet även utanför arbetsplatsen.

Läs mer
Alexandra Lindgren
Alexandra Lindgren
Alexandra Lindgren

Alexandra började på Meta i oktober 2022. Hon har lång och bred erfarenhet av verksamhetsutveckling inom offentlig förvaltning, både på strategisk och operativ nivå.

Uppdragen har varit varierande och komplexa. Den gemensamma nämnaren utgörs av frågor kopplat till styrning, ledning, organisation, verksamhetsplanering och uppföljning, metoder och processer. Rollerna har varit olika, från verksamhetsutvecklare och projektledare till chef och ledningsgruppsmedlem.

Närmast kommer Alexandra från Försvarets radioanstalt (FRA) där hon de senaste åren var stabschef för verksamhetsstödet som bland annat innefattar lokalförförsörjning, säkerhetsskydd, informationsförvaltning, kompetensförsörjning och miljöfrågor.

Hon engageras av att hjälpa organisationer att förbättra och effektivisera sin verksamhet genom att skapa förståelse för förändringsbehov och utveckla nya lösningar i samarbete med berörda delar.

Som person är Alexandra engagerad, drivande och lyhörd. I sina uppdrag utgår hon alltid från ett helhetsperspektiv och så gillar hon ordning och reda.

Alexandra har en masterexamen i statsvetenskap och företagsekonomi med inriktning på offentlig politik och organisation från Stockholms universitet.

Fritiden ägnas åt familj och vänner och den bästa avkopplingen utgörs av en långpromenad eller löprunda i natursköna områden, allra helst en vandring i alperna.

Läs mer
Camilla Törnroos
Camilla Törnroos
Camilla Törnroos

Camilla började på Meta i oktober 2023. Hon har en lång och bred bakgrund inom ekonomi och verksamhetsstöd från offentlig verksamhet, samt från både kommunala och privata fastighetsbolag. Rollerna har varit varierande så som bland annat vice VD, ekonomichef, redovisningschef och controller.

Camilla engageras av att hjälpa verksamheter och organisationer att hitta nya möjligheter i sin ekonomistyrning och ekonomiförvaltning. Hon drivs även av att skapa förståelse för hur verksamhet och ekonomiprocesser samspelar och bidrar till att organisationen uppnår bästa gemensamma resultat.

Hon tar sig an arbetet på ett prestigelöst och engagerat sätt, att lyckas genom andra är en drivkraft. Med sin analytiska förmåga driver Camilla projektet framåt med fokus på både detaljer och helhet, allt för att nå bästa resultat.

De senaste åren har Camilla arbetat på beställarsidan med fokus på verksamhetsförflyttning, processkartläggning samt införande av nya system så som ekonomisystem, fakturahanteringssystem, projektstyrningssystem samt fastighetssystem.

Camilla bor söder om Stockholm med sin man och två barn. Fritiden spenderas med familj och vänner, gärna på resande fot i såväl Sverige som i andra länder. När tid finns spelar Camilla gärna någon bollsport i form av tennis eller golf men en tar även gärna en promenad i skogen.

Robert Edholm
Robert Edholm

Med bakgrund som systemleverantör är digitalisering, informationshantering och affärsstöd, områden jag gärna utvecklar. Mina uppdrag driver jag lösningsfokuserat och med ett stort engagemang.

Rikard Lindberg

VD & Partner

Stadsbo efter att huset och tillvaron i Hässelby sedan 25 år tillbaka bytts mot lägenhet i centrala Sundbyberg. Omställningen pågår och förstärks i omvälvande pandemitider från hektiskt privat schema med ständiga aktiviteter till mer egen tid och något lugnare aktiviteter med frun i närområdet och huset från förra sekelskiftet i Stockholms skärgård. Fortsatt engagemang i de tre sönernas utveckling och i den egna tennisen är andra glädjeämnen mellan resorna till när och fjärran.

Rikard född 1968, kom till Meta 1999 och tillträdde som vd 2006, han är Metas huvudägare. I botten är Rikard civilingenjör från Lantmäterilinjen på KTH med inriktningen fastighetsekonomi och –förvaltning. Han gillar när det är mycket på gång och att utmana, driva och förbättra. Du träffar honom i många av Metas uppdrag där han brinner för kundens förflyttning och medarbetarnas utveckling.

Jonas Säther

Partner

Förändringsprojekt med fokus på affärsstöd, informationshantering, processer, ordning och reda är något jag brinner för. I en omvärld som ställer alltmer ökande krav på att hantera, tillgängliggöra och strukturera rätt information till ett för användaren anpassat sätt finns stor potential att utveckla och förbättra verksamheten.

Jag började på Meta 1999 och sedan dess jobbat i ett stort antal förändringsprojekt, till stor del inom förvaltning, drift och ekonomi. Särskild fördjupning ligger inom området anskaffning och införande av system, från förstudie med behovsanalys till kravställning, upphandling och systeminförandeprojekt.

Utbildning från IHM Business School med inriktning på ekonomi samt RMI Berghs.

Boende i Bromma med fru och två bonusbarn. På fritiden läggs en del tid på tennisspel och lite golf då och då.

 

Lars Lidén

Partner

Lars har lång och bred erfarenhet från fastighets- och byggbranschen genom sin bakgrund som utvecklingschef, chef för projektenheten och hållbarhetschef på Specialfastigheter Sverige AB samt konsult på AB Jacobson&Widmark (WSP). Lars har även arbetat internationellt, bl a med kvalitetsfrågor i större projekt i mellanöstern.

Lars har under många år intresserat sig för sektorns utveckling och deltagit aktivt i ett antal olika samverkansorganisationer och samverkansprojekt. Han har varit drivande inom Samverkansforum för statliga byggherrar och förvaltare samt initiativtagare till ”BIM i staten”. BIM-frågorna ligger Lars varmt om hjärtat och han är också aktiv i BIM Alliance.

På Meta arbetar Lars med strategier för BIM- och informationshantering i förvaltning och projekt men även med verksamhetsutvecklingsprojekt där hans breda erfarenhet från fastighetssidan kommer väl till pass.

Lars är civilingenjör från KTH med inriktning väg- och vatten. Han är född 1960 och bor i Enebyberg. Fritiden ägnas helst åt idrott i olika former, helst skidåkning både utför och på längden men också skridskor, löpning och golf.

Lena Lindberg

Ekonomi och administration

Lena har varit med i METAs gemenskap sedan 1999 men började som Administratör först hösten 2010. Lena är METAs spindel i nätet. Hon sköter ekonomiska frågor, kundärenden, administration och våra lokaler. Lena vänder Ni Er till om Ni har ärenden som rör t.ex. fakturor eller leverantörer.

Johanna Norlin

Johanna har erfarenhet av fastighetsbranschen genom sin bakgrund som handläggare, projektledare och verksamhetschef på ett stort fastighetsföretag. Med sin bakgrund har Johanna lätt att se helheten i verksamheter och ta hänsyn till de viktiga framgångsfaktorerna, stora som små.

Johanna arbetar som konsult på Meta sedan september 2012. Johanna har tidigare arbetat på HSB Stockholm och där haft olika tjänster, från handläggare till projektledare och verksamhetschef. Erfarenheten från flera olika tjänster inom en stor aktör i fastighetsbranchen ger en förståelse för helheten. I rollen som projektledare är Johanna driven, lyhörd och har alltid målet i fokus. Chefsrollen gav Johanna ytterligare erfarenhet av att arbeta med olika människor och inse hur viktigt det är att alla inom ett projekt har förståelse för och arbetar mot samma mål.

Johanna har studerat till civilingenjör på KTH med inriktning mot bygg- och fastighetsekonomi. Johanna är född 1981 och bor tillsammans med sin make och barn i Kälvesta. Fritiden ägnas åt familjen, huset och att drömma om att få öva upp det mindre bra golfspelandet till en hygglig nivå för att äntligen kunna slå maken.

Patrik Larsson

Partner

Med sin erfarenhet från teknisk fastighetsförvaltning, informationshantering och IT inom fastigheter och industri har Patrik en bred erfarenhet.

Med sitt ursprung från fastighetsteknisk förvaltning har Patrik goda kunskaper om drift och optimering av kommersiella fastigheter. Bl a har Patrik utfört energioptimeringar, teknisk dokumentation och utredningar.

Patrik har även mångårig erfarenhet av försäljning och implementering av 3D-CAD, PDM, teknisk dokumenthantering och ärendehantering för industri och förvaltning. Patrik har också erfarenhet av bl a reverse engineering, BIM och projektledning.

Patrik kommer närmast från egen verksamhet där han producerat instruktioner och utbildningar för företag inom industri, medicinteknik och fastighetsförvaltning.

Patrik har studerat vid KTH med fokus på energi och förvaltning samt marknadsekonomi vid IHM Business School. Fritiden ägnas mestadels åt familj och vänner men också matlagning, hus och hem.

Therese Lund

Kontorschef

Therese drivs av att vinna förtroende och att få nöjda kunder och medarbetare.

På Meta är hon spindeln i nätet som koordinerar allt från interna utvecklingsuppgifter/-projekt till event och kundaktiviteter. Att assistera och vara en hjälpande hand på kontoret är en självklarhet.

Tidigare har Therese jobbat på Kicks med olika roller såsom säljare och butikschef samt arbetat med etablering av nya butiker.

Therese bor med sin man och sina två flickor i Skälby. Fritiden ägnas åt barnens fotboll och hundpromenader. Therese tar gärna en tur till padelbanan och gymmet när tid finns.

Daniel Blom

Partner

Daniel är utbildad Fastighetsekonom på Lantmäterilinjen KTH och har under lång tid arbetat med fastighetsfrågor inom stora offentliga organisationer.

Daniel började på Meta i augusti 2017. Innan dess arbetade han i nästan åtta år som Fastighetsdirektör på Kriminalvården. I Kriminalvården låg mycket fokus på att utveckla arbetet med att vara en professionell beställarorganisation och kravställare. Under tiden i Kriminalvården arbetade Daniel även med att i den stora omorganisation som genomfördes, ta fram och implementera en ny fastighetsorganisation som bättre kunde stödja verksamhetens kärnprocesser.

Daniel har tidigare även arbetat som Fastighetschef på Södersjukhuset 2000-2006 och på Karolinska Universitetssjukhuset 2006-2010. För att säkerställa att vårdens och forskningens specifika krav skulle uppfyllas arbetade Daniel mycket med att utveckla lokalförsörjningsprocessen och implementera styrning och kontroll för att säkerställa effektiv drift och möjlighet till framtida förändringar samt utveckla sjukhusens långsiktiga och strategiska lokalplanering.

På Meta har Daniel arbetat huvudsakligen med process-, organisation- och verksamhetsutveckling för att tillsammans med våra uppdragsgivare säkerställa effektivt resursutnyttjande, ordning och reda samt ständiga förbättringar.

Mer personligt:

Bor på Ekerö, fru och tre döttrar varav en fortfarande bor hemma. Fritiden ägnas åt resor med familjen samt egna aktiviteter som fotboll, innebandy och skidåkning.

 


Jonathan Lindberg

Jonathan älskar när uppgifter fullföljs och genomförs på ett strukturerat, planerat och metodiskt sätt.

Jonathan tar för närvarande en paus från studierna på KTH för att jobba och skaffa nya erfarenheter inom bland annat yrkeslivet. På META arbetar Jonathan i en mer operativ roll inom projekt för att hjälpa kund när de behöver personal som jobbar mer hands-on. Det innebär att kommunikationen med resten av META kollegorna är vital för att få fram bästa möjliga resultat i uppdragen.

Tidigare har Jonathan mestadels studerat, dels i Sverige men även ett år i USA. Jonathan har även arbetat som tennistränare för vuxna och barn.

Jonathan är bosatt i Vällingby. Fritiden ägnas mycket till baseboll på nationell nivå, tennis samt golf. Att tävla är en självklarhet oberoende av område, den egenskapen lyser även igenom i yrkeslivet.

Jimmy Strandhav

Jimmy började på Meta i april 2018 och har en lång bakgrund från telekombranschen. Där kommer han närmast från rollen som tekniskt affärsstöd där han arbetat med affärs- och verksamhetsutveckling samt avtalsförhandling.

Jimmy är drivande, lösningsorienterad och en IT-entusiast som tar sig an komplexa problem med glädje.

Med bakgrund i tekniskt orienterade tjänster i bagaget och affärsstödstänk så har Jimmy en bred kompetens som kommer väl till hands i olika slags projekt.

 Jimmy bor i södra Stockholm med fru och deras två barn. Fritiden spenderas gärna med familjen, bågskytte och med att utveckla sina kulinariska färdigheter.

Amir Nordenving

Amir började på Meta i september 2018 efter många år som egen företagare inom fastighetsutveckling och bygg. Förutom lång erfarenhet inom fastighetsbranschen har han även arbetat med verksamhetsutveckling och organisationer i förändring, såväl på strategisk nivå i styrelseuppdrag som i rollen av operativ projektledare. Amir har även en master i ekonomi från Stockholms universitet och St. Thomas University i Miami.

Driven av nyfikenhet och kreativitet och med en stark analytisk förmåga ser Amir förändring och problemlösning som spännande, positiva utmaningar. Att resultatinriktat och prestigelöst kunna se hur detaljerna utgör helheten är grunden i Amirs projektledning.

När inte byggnadskonstruktioner eller verksamhetsutveckling upptar Amirs tankar umgås han gärna med familjen eller utmanar i någon bollidrott. Uppväxten i Umeå bidrar kanske till att avkoppling helst sker i naturen i form av jakt, fiske eller möjligtvis en skogspromenad. 

Anndao Pilat

Anndao började på Meta april 2021 och har arbetat i fastighetsbranschen sedan 2015.  Hon tidigare arbetat inom förvaltning i första hand mot bostäder. I tidigare roller har hon haft mycket fokus på att utveckla och förädla olika typer av hyresrätter runt om i Stockholm.

Anndao är utbildad fastighetsförvaltare och har kompletterat den utbildningen ytligare med olika fastighetsrelaterade kurser.

Som person är hon kreativ och nytänkande.

Anndao bor i Hornstull med sin sambo. Fritiden spenderas till största del i stallet där hon är i full gång med inridning av sin unghäst.

Henrik Björk

Henrik började på Meta i april 2021. Tidigare har Henrik arbetet som seniorkonsult/projektledare med att att driva och utveckla processer för fastighetsförvaltning utifrån ett hyresgästperspektiv.

Henrik har en examen i kommunikation och beteendevetenskap i botten och drivs av att utveckla och utvecklas tillsammans med kunderna. Han beskriver sig som strategisk, långsiktig och pragmatisk.

Åsa Sandström

Åsa började på Meta i augusti 2021. Hon har lång och bred erfarenhet från fastighetsbranschen, både inom förvaltning samt drift, från kommunal såväl som privat verksamhet och från operativt respektive strategiskt arbete i olika ledande befattningar.  

Med sin bakgrund har Åsa lätt att se helheten i verksamheter, hon brinner för samverkan och utveckling som leder till förbättring/förenkling. Att arbeta tillsammans och involvera fler är hennes melodi för att få till ett bra resultat med nöjda och engagerade medarbetare samt kunder.  

I arbetet är Åsa driven, engagerande, nyfiken, positiv samt ser vikten av att ha en gemensam målbild och tidplan för att samverkan och samarbete ska fungera som bäst.  

Åsa har de senaste åren arbetat på beställarsidan med framtagning av processer samt de verksamhetsförflyttningar dessa medför. Parallellt med processerna har arbete gjorts med nytt fastighetssystem, nytt ekonomisystem, fortsatt hög kundservicenivå, utveckling av långsiktig underhållsplanering och samverkan med kommun mm där all denna utveckling har beaktats och förenats i processarbetet. 

Åsa är utbildad fastighetsförvaltare i grunden, är född 1973 och bor i Vendelsömalm med sin fotbollsälskande familj. Fritiden ägnas åt familj och vänner, gärna på landstället i skärgården eller på barnens fotbollsmatcher. När det finns tid över läser hon gärna en bok, spelar padel, tar en promenad i skogen eller en tur i längdskidspåret. 

Victor Gerdevåg

Victor anslöt sig till Meta i maj 2022 och innehar en gedigen erfarenhet inom fastighetsbranschen, vilken han förvärvat genom sina roller inom drift och förvaltning, IT och verksamhetsutveckling. Hans bakgrund möjliggör för honom att effektivt identifiera samband och skapa synergier, med ambitionen att främja digitaliseringen inom fastighetsbranschen, både från ett tekniskt och organisatoriskt perspektiv.

Victor utmärker sig genom sitt proaktiva och lösningsorienterade förhållningssätt, med ett ständigt fokus på helhetsperspektiv och kontinuerliga förbättringar.

Privat bor Victor tillsammans med sin familj på det natursköna Ingarö i Stockholms skärgård, där han uppskattar att tillbringa tid med familjen, engagera sig i hemmet och njuta av den omgivande naturen och närheten till havet.

Andreas Norman

Andreas började på Meta i maj 2022 och han kommer närmast från Skolfastigheter i Stockholm (SISAB) där han under de senaste åren jobbat med projekt runt kravställning, upphandling och införande av IT system, verksamhetsutveckling och digitalisering. Han har en lång erfarenhet inom fastighetsbranschen där han har jobbat med olika roller som bland annat drifttekniker, förvaltare och applikationskonsult runt energiuppföljning. Andreas erfarenheter från fastighetssidan i kombination med en systemvetenskaplig examen skapar förståelse från olika perspektiv runt processer, roller och information i en fastighetsorganisation.

Andreas är prestigelös, analytisk, strukturerad och kreativ. Han jobbar mot målet och för ständiga förbättringar.

På fritiden kopplar Andreas gärna av med träning, en god bok, något strömmat och diverse projekt i hemmet eller i garaget.

Angela Riffo Alexandraki

Angela började på Meta i augusti 2022. Hon har lång och bred erfarenhet från fastighetsbranschen inom förvaltning, både från kommunal såväl som privat verksamhet. Rollerna har varit varierande så som bland annat uthyrning, inkasso, IT-administratör och förvaltare. 

Angela brinner för att skapa samspel mellan kund och fastigheter. Genom att vara nyfiken och lyhörd utvecklas och utvecklar hon andra för att nå goda resultat.  

De senaste åren har Angela arbetat som enhetschef för kundtjänst och fastighetsskötsel. Varit delaktig i införandet av nytt fastighetssystem samt nya arbetssätt och processer.

Fritiden ägnas åt familj och vänner. Angela står gärna i köket och skapar kulinariska rätter. När tid finns lockas Angela till nya resmål och gärna dit matmarknader finns.

Linda Sjöborg

Linda började på Meta i augusti 2022. Hon har en lång och bred erfarenhet inom offentlig fastighetsförvaltning, både som fastighetsägare såväl som hyresgäst. Rollerna har varit varierande från operativt till strategiskt arbete i olika ledande befattningar där en gemensam nämnare i samtliga roller har varit fokus på verksamhetsutveckling.

Linda engageras av samverkan och utveckling som leder till förbättringar och ökad effektivitet. I arbetet är Linda strukturerad och prestigelös samt med förmåga att på ett kreativt och positivt sätt hittar nya lösningar och möjligheter för olika utmaningar och utvecklingsbehov.

De senaste åren har Linda arbetat med projektledning av utvecklings- och förbättringsarbete samt rådgivning och stöd med särskilt fokus på utveckling av verksamhetsplanering och fastighetsekonomi.

Linda har en examen som högskoleingenjör på KTH, Byggteknik med inriktning förvaltnings- och installationsteknik och kvalitet.

På fritiden umgås Linda gärna med familj och vänner och kopplar gärna av i naturen till fots, på hästryggen eller på golfbanan.

Alice Musoke-Muwanga

Alice började på Meta i januari 2024 och har arbetat inom Proptech sedan 2020. Hon har erfarenhet inom systeminförande (både på kund- och leveranstörssida), kravhantering och processutveckling, och stor förståelse för IT samt är van vid att agera nära tekniken och verksamheten.

Närmast kommer Alice från Avy-Tmpl där hon haft rollen som projektledare/affärskonsult för införande av Boendeappen till privata bostadsbolag och allmännyttan. Rollen har varit operativ där hon jobbat med att digitalisera kundernas kundresa inom bostadsegmentet.

Alice är en projektledare som är strukturerad, engagerad och flexibel i sitt arbete. Hon har lätt för att ta sig an nya projekt, har stor förståelse för individen vid förändringar.

Några av hennes främsta egenskaper är att hon är bra på att utveckla goda relationer, har en positiv inställning till utmaningar och har god analytisk förmåga.

Fritiden spenderas gärna med vänner, träning och Stockholms restaurangscen.

Håkan Sahlberg

Håkan inledde sin anställning på Meta i januari 2024. Han har en omfattande erfarenhet och expertis inom fastighetsförvaltning och en gedigen bakgrund inom olika branscher.

Med sin bakgrund med i fastighetsförvaltning och en mångsidig karriär inom många olika branschen har Håkan utvecklat en unik förmåga att strategiskt analysera och optimera processer och flöden.

De senaste åren har Håkan framgångsrikt lett och coachat en grupp konsulter på sitt tidigare arbete, fokuserat på kundansvar och produktutveckling. Han är bra på att navigera genom förändringar och utveckling av organisationer och processer.

Håkan, född 1972, delar sin tid mellan arbete och familjeliv. Han bor med sin sambo och två barn, varav den äldsta har flyttat och den yngsta är tonåring. På fritiden delar han sin passion för naturen och fiske med sin sambo, särskilt inom området flugfiske, som har varit en central del av hans liv sedan barndomen. Hans dedikation till dessa intressen återspeglar sig i hans engagemang och målmedvetenhet även utanför arbetsplatsen.

Alexandra Lindgren

Alexandra började på Meta i oktober 2022. Hon har lång och bred erfarenhet av verksamhetsutveckling inom offentlig förvaltning, både på strategisk och operativ nivå.

Uppdragen har varit varierande och komplexa. Den gemensamma nämnaren utgörs av frågor kopplat till styrning, ledning, organisation, verksamhetsplanering och uppföljning, metoder och processer. Rollerna har varit olika, från verksamhetsutvecklare och projektledare till chef och ledningsgruppsmedlem.

Närmast kommer Alexandra från Försvarets radioanstalt (FRA) där hon de senaste åren var stabschef för verksamhetsstödet som bland annat innefattar lokalförförsörjning, säkerhetsskydd, informationsförvaltning, kompetensförsörjning och miljöfrågor.

Hon engageras av att hjälpa organisationer att förbättra och effektivisera sin verksamhet genom att skapa förståelse för förändringsbehov och utveckla nya lösningar i samarbete med berörda delar.

Som person är Alexandra engagerad, drivande och lyhörd. I sina uppdrag utgår hon alltid från ett helhetsperspektiv och så gillar hon ordning och reda.

Alexandra har en masterexamen i statsvetenskap och företagsekonomi med inriktning på offentlig politik och organisation från Stockholms universitet.

Fritiden ägnas åt familj och vänner och den bästa avkopplingen utgörs av en långpromenad eller löprunda i natursköna områden, allra helst en vandring i alperna.

Camilla Törnroos

Camilla började på Meta i oktober 2023. Hon har en lång och bred bakgrund inom ekonomi och verksamhetsstöd från offentlig verksamhet, samt från både kommunala och privata fastighetsbolag. Rollerna har varit varierande så som bland annat vice VD, ekonomichef, redovisningschef och controller.

Camilla engageras av att hjälpa verksamheter och organisationer att hitta nya möjligheter i sin ekonomistyrning och ekonomiförvaltning. Hon drivs även av att skapa förståelse för hur verksamhet och ekonomiprocesser samspelar och bidrar till att organisationen uppnår bästa gemensamma resultat.

Hon tar sig an arbetet på ett prestigelöst och engagerat sätt, att lyckas genom andra är en drivkraft. Med sin analytiska förmåga driver Camilla projektet framåt med fokus på både detaljer och helhet, allt för att nå bästa resultat.

De senaste åren har Camilla arbetat på beställarsidan med fokus på verksamhetsförflyttning, processkartläggning samt införande av nya system så som ekonomisystem, fakturahanteringssystem, projektstyrningssystem samt fastighetssystem.

Camilla bor söder om Stockholm med sin man och två barn. Fritiden spenderas med familj och vänner, gärna på resande fot i såväl Sverige som i andra länder. När tid finns spelar Camilla gärna någon bollsport i form av tennis eller golf men en tar även gärna en promenad i skogen.

Robert Edholm

Med bakgrund som systemleverantör är digitalisering, informationshantering och affärsstöd, områden jag gärna utvecklar. Mina uppdrag driver jag lösningsfokuserat och med ett stort engagemang.